Salam sayang buat semua. Blog ini ialah diari tak private Kak Elee. Apa saja yang terlintas di fikiran, akan akak kongsikan di sini. Selamat membaca.
RSS

Sabtu, Disember 22, 2012

Kalendar Mayan? Apa tu?

Kalendar Mayan sudah berakhir tapi... eh? Dunia masih wujudlah. Masih utuh dan manusia di atas muka bumi ni masih bernyawa. Mana kiamatnya? Orang sebelah rumah aku sampai beli berbotol-botol air mineral. Apa tujuannya, aku pun tak tahu. Dia ingat kalau kiamat orang lain akan mati tapi dia akan hidup dan bolehlah dia minum air tu bila semua bekalan air terputus. Kononnya macam Will Smith dalam filem I Am Legendlah kut dia fikir. Apa punya fikiran daaa... pelik betullah aku dengan mat salih ni. 

Hanya satu perkara saja yang betul dalam ramalan kalendar Mayan tu, iaitu hari yang dia pilih untuk berlakunya kiamat ialah pada hari Jumaat. Dalam Quran pun ada kata, tidak akan berlakunya Kiamat kecuali pada hari Jumaat. Wah, hebat. Tapi sebenarnya kebetulan saja 21.12.12 jatuh pada hari Jumaat. Aku rasa saja ALLAH nak tengok ada tak umat Islam yang terdetik hatinya bahawa ramalan kalendar Mayan itu betul. Mesti ada kan? 

Kepada mereka yang terasa risau dalam hati mereka, berbaliklah ke pangkal jalan. Benda-benda macam kalendar entah apa-apa tu, tak usahlah kita ambil pot. Mengarut saja. Percaya pada ALLAH dan percaya pada al-Quran. Itu yang sebaik-baiknya. Dan janganlah risau kerana janji ALLAH itu pasti, jadi kiamat pasti akan berlaku. Janganlah risau. Banyak lagi perkara yang belum muncul; tanda-tanda besar Kiamat seperti yang ALLAH maklumkan kepada kita dalam al-Quran. Tanda-tanda kecil memang banyak. Jadi, jomlah kita tambah amal ibadah kita daripada melalaikan diri dengan perkara-perkara yang tak berfaedah.

Oh, hari ni jugak aku nak ambil peluang memperkenalkan putri terbaru dalam keluarga kami. Dilahirkan seminggu yang lalu tapi baru hari ni diberikan nama. Perkenalkan, Putri Muhayra Syaeeqa. Sangat comel dan bam bam pipi dia. Gerammmm mak long tengok gambar dia ni. Semoga kau menjadi anak yang solehah, anakandaku cayang. Mwah. 

Putri Muhayra Syaeeqa


Ini pula gambar Muhayra bersama abang dan kakaknya. Tiga beradik yang comel. Mak long saaaayang kamu bertiga. Mwah mwah mwah. 




Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 Komen:

Chekgu Azrine berkata...

tahniah dapat niece baru..

tenku butang berkata...

done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Thanκ yοu, Ι've recently been searching for info about this topic for a while and yours is the greatest I have found out till now. However, what concerning the bottom line? Are you sure in regards to the supply?

Stop by my homepage; hcg diet recipes
Also see my web site: hcg injections

Related Posts with Thumbnails